Bardzo przydatną umiejętnością w Adobe Illustrator jest wypełnianie obiektu bitmapą i właśnie tę umiejętność nabędziesz po przeczytaniu tego artykułu. Wypełnianie obiektów gotową bitmapą pozwala osiągnąć bardzo interesujące efekty w łatwy sposób. W poniższym przykładzie pokryję napis grafiką płomieni.

Zabieramy się do pracy. Na początku należy przygotować obiekt, którego wnętrze będzie wypełniane. Może to być tekst lub kształt, a w tym konkretnym przykładzie obiektem będzie poniższym tekst, natomiast grafiką również widoczna poniżej grafika płomieni. Mając już przygotowany obiekt oraz grafikę z lewego paska MENU należy wybrać ikonę „Draw Inside” lub wcisnąć kombinację klawiszy SHIFT+D (uwaga, kombinacja zmienia ikonę o 1, zatem przy domyślnej opcji „Draw Normal” musi być wciśnięta dwukrotnie).

wypełnianie obiektu bitmapą ILLUSTRATOR

 

Wokół kształtu pojawi się charakterystyczna przerywana ramka. Następnie z MENU „File” należy wybrać opcję „Place” i umieścić stosowną grafikę według własnej koncepcji. W efekcie otrzymujemy oczekiwane wypełnienie obiektu. Narzędziem „Direct selection tool” można przesuwać (dopasować) obrazek wewnątrz obiektu.

wypełnianie obiektu bitmapą ILLUSTRATOR

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. dowiedz się więcej

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij